Domowa Spiżarnia: Jak Zrobić Buraczki na Zimę w Słoikach - Krok po Kroku

Autor      12/19/2023 08:22:45
Domowa Spiżarnia: Jak Zrobić Buraczki na Zimę w Słoikach - Krok po Kroku

Jak zrobić buraczki na zimę w słoikach? Kiedy lato i jesień obdarowuje nas obfitością warzyw, warto zachować je na długie zimowe miesiące. Dziś dowiesz się, jak przygotować coś wyjątkowego – krok po kroku nauczysz się, jak zrobić pyszne buraczki na zimę, które zachowają swoją świeżość i aromat w słoikach. To nie tylko smaczny dodatek do wielu dań, ale także sposób na zachowanie letniego smaku na chłodniejsze dni. Przygotuj się do podróży kulinarnej i dowiedz się, jak przygotować buraki na zimę. Dzięki temu Twoja spiżarnia wypełni się intensywnym kolorem tego wartościowego warzywa!

Jak zrobić buraczki na zimę w słoikach? Sprawdzony przepis

Buraki w słoikach i ich przygotowanie wymaga czasu, ale wbrew pozorom jest dość proste. Wystarczy odnaleźć odpowiednie proporcje, które pozwolą  osiągnąć idealny balans smakowy. Dobrze zaprawione buraczki do słoików będą cechować się długotrwałością i zachowaniem letnich smaków na zimne, jesienne wieczory. 

Odkryj, jak krok po kroku stworzyć wyjątkowe buraczki w słoiku, które pozostaną świeże i smakowite na długo.

Przygotuj niezbędne składniki

Żeby zaprawić buraczki w słoiki potrzebne Ci będą następujące składniki:

 • 1,5 kg buraków,
 • ok. 60 g cukru,
 • ok. 65 ml octu spirytusowego,
 • ok. 10 g. soli,
 • opcjonalnie ziele angielskie, olej, pieprz.

Przygotuj też odpowiednie opakowania szklane. Tutaj zastanów się, czy wolisz zawekować je w mniejszych pojemnościach, np. na raz, czy większych, od razu na kilka dni. Świetnie sprawdzą się np. słoiki 200 ml 

Wykonanie

A zatem jak zrobić buraczki na zimę w słoikach? Poniżej wskazówki krok po kroku:

1. Umyj buraki, włóż do garnka, wlej tyle wody, by je zakryć i gotuj do miękkości. W zależności od wielkości warzyw i ich wieku czas gotowania może się różnić. Wbij widelec, by sprawdzić, czy są miękkie.
2. Pozostaw do lekkiego przestudzenia, a potem obierz je i obetnij obie końcówki.
3. Zetrzyj na tarce o grubych oczkach lub przy użyciu specjalnej maszynki.
4. Starte buraki włóż do miski lub garnka, dodaj sól, cukier i ocet, oraz opcjonalnie inne przyprawy według własnych preferencji i wymieszaj.
5. Po wymieszaniu możesz włożyć tak przygotowane buraczki do słoików.

Jeśli chcesz, by Twoje buraczki w słoiku były do zjedzenia na zimę musisz poddać je procesowi pasteryzacji. Do dużego garnka włóż ściereczkę i ustaw słoiki jeden obok drugiego, ale tak, by się nie stykały. Wlej wody tak, by sięgała nieco ponad połowy ich wysokości. Ustaw palnik na średnią moc i doprowadź wodę do wrzenia, po czym zmniejsz moc na małą i pasteryzuj ok. 20–25 minut. Po wszystkim pozostaw do wystygnięcia, a następnie zanieś do spiżarki.

Przygotowując buraki w słoiku, zadbaj o to, by opakowania szklane były czyste i nieuszkodzone. Najbezpieczniej jest kupić nowe słoiki, dzięki temu unikniesz przenikania zapachów lub uszkodzeń, które mogą sprawić, że zaprawy nie przetrwają nawet kilku tygodni.

Inne pomysły na buraki na zimę w słoikach

Buraczki na zimę to absolutna kulinarna rewelacja, którą docenia wiele osób. Świetnie łączą się z takimi daniami jak kaczka, czy gulasz, lecz coraz częściej stanowią dodatek do kanapki lub składnik sałatek. 

Jeśli szukasz ciekawych pomysłów na buraki w słoikach, to oprócz powyższego przepisu możesz przygotować także:

 • buraki kiszone,
 • buraki marynowane z papryką na zimę,
 • buraczki tarte z chrzanem,
 • buraczki zasmażane. 

Pomysłów na buraczki w słoikach na zimę jest mnóstwo – wszystko zależy od Twoich preferencji smakowych. Nie ulega jednak wątpliwości, że warto je wprowadzić do swojej diety. Ich szerokie właściwości prozdrowotne mogą mieć zbawienny wpływ na organizm.

Właściwości zdrowotne buraków

Buraki, także te w słoikach na zimę, nie tylko zachwycają swoim intensywnym kolorem i charakterystycznym smakiem, ale także posiadają imponujące właściwości zdrowotne. To m.in.:

  antynowotworowe właściwości – zawierają betaninę, przeciwutleniacz z potencjałem antynowotworowym,
  regulacja ciśnienia krwi – składniki buraków mogą pomagać w obniżaniu ciśnienia krwi,
  błonnik dla zdrowia jelit – są bogate w błonnik, który wspomaga trawienie i reguluje poziom cholesterolu.
  poprawa wydolności tlenowej – barwniki z buraków mogą czterokrotnie zwiększyć przyswajanie tlenu przez komórki,
  bogactwo składników odżywczych – zawierają witaminy C, B oraz minerały, korzystne dla ogólnego zdrowia organizmu.

Wszystko to sprawia, że buraki na zimę to coś, co warto jeść nie tylko ze względu na walory smakowe, lecz także aspekty zdrowotne. Odwiedź Słoiczkowo, kup opakowania szklane w preferowanych pojemnościach i przygotuj się na zimę. Znajdziesz u nas także butelki, w których możesz przygotować także zakwas z buraka. Zapraszamy!

Komentarze

Zaloguj się lub zarejestruj aby dodać komentarz